tirsdag den 19. januar 2010

Tidsfordriv

Nu hvor jeg går hjemme med Lisa og skal slappe lidt af. For jeg vil jo gerne slippe af med mine blodtrykspille. Så skal jeg jo lave noget.

Dermed kan jeg tage mig tid igen til at gå i køknet, lavede af forskellige oversager aftensmad 4 gange i sidste uge, jeg har ikke lavet aftensmad på flere måneder. Da jeg var gravid var der flere lugte jeg ikke kunne lide, og de sidste måneder havde jeg så meget vand i kroppen, at jeg var helt udkørt efter arbejde.

Men udover aftensmad er ynglings projektet bage.
Sidste uge blev det til chokoladekage med banan, og nu bliver det cookies. Problemet er jo bare jeg ikke har nogen til at spise det :p overvejer om naboen som går hjemme skal fedes lidt op.
For min kære mand har ikke smidt de ekstra "medlidenheds" kilo fra da jeg var gravid. Jeg er utrolig nok kommet af med min ekstra vægt, og har ikke lyst til de kilo kommer tilbage nu :D


Super cookies som tit spise til morgenmad her i huset

210 g hvedemel
210 g havregryn
145 g smør / margarine
55 g brun farin
90 g sukker (rørsukker)
2 ts bagepulver
1/2 ts salt
55 g lys sirup
110 g rosiner (kan hakkes)
110 g blå bær eller tranebær. (tørrede den slags bær man bedst kan lide)
1/2 dl vand

Bland mel, bagepulver, smør, sukker, salt og havregryn sammen til smuler.
Tilsæt så bær og rosiner, rør sammen. Tilsæt til sidst sirup og vand bland godt sammen.

Tænd ovnen på 200 grader.

Form med hænderne til cookies. Læg på bagepladen. Sæt cookiene midt i den varme ovn og skru ned på 175 grader 10-15 min.

Vent med at spis til cookiene er blevet kolde.

Ingen kommentarer: