søndag den 9. januar 2011

Fyldt peberfrugt

Jeg faldt over denne opskrift den ene dag på vg.no på fylt paprika

Det er til 4 personer, så til 2 personer er det 2 aftensmad, men det smagte fint og jeg lavede lidt om på opskiften undervejs.


Fyldt peberfrugt 4 personer tidsforbrug ca 45 min
 
400 g øko. hakket oksekød
1 hakket løg
salt
peber chilipulver
oregaon
2 tomater i små både
2oo gr fetaost
1 dl fløde blandet med 1 ss soyasauce
4 peberfrugter

Skær toppen af peberfrugterne og fjern frøene.
Steg løg og kød i gryde eller pande med lidt olie. Kom krydderierne og tomaterne i.
Kom fetaosten sammen med og rør sammen. Derefter kan du fylde det hele i peberfrugterne.
Sæt peberfrugterne i et ildfast fad.
Hæld fløden med soya over hver enkel.
Man kan komme ost på toppen, jeg hoppede over denne gang.
Bages i ovnen ved 200 grader i ca 20 min, server med salat eller brød.

Hele familien var vild med det, Lisa spiste sin del, hun får altid noget af vores mad. Velbekomme er sikker på det bliver godt modtaget alle steder

Ingen kommentarer: