mandag den 28. november 2011

Juleforberedelser....


Fik for et stykke tid tilbage lyst til risengrød, jeg tror ikke, jeg har lavet risengrød i mange år. Er der andre end mig, som kigger mærkeligt på alle de slags grøtris som findes. Kiggede lidt på forskellen på de. Nogen er tilsat vanilie, sukker og salt. OG mig som bare tænkte ris er ris.

Fik mine grødris :)

Risengrød 4 personer, 4 timer

1 dl vand
1 liter sødmælk
125 gr ris
lidt salt

kanel
sukker
smør

Bring vand i kog, tilsæt ris derefter mælk lidt af gangen. Lad der kog ved svag varme i 10 min, hvor der skal røres rundt for den ikke brænder fast og koger over.
Efter 10 min kan grøden sættes i et håndklæde under dynen i ca 3 1/2 time. Tages frem når man skal spise, koges kort op og tilsæt salt.

Smør klatten drømmer vi så om for tiden i Norge, der er ikke mere smør i butikkerne :(

Ingen kommentarer: