fredag den 2. december 2011

Pebernødder

Efter en lille kagesnak med FB med Prinsesse Pink kommer nu en opskrift
Pebernødder som min mor laver dem og min mand elsker. Over halvdelen er forsvundet ned i min mand og Lisa's maver, så skal nok lave en gang til inden jul.



Min mors pebernødder tidsforbrug ca 3 timer

500 gr mel
250 gr sukker
150 gr margarine
2 æg
1 dl mælk
1 tsk hjortetaksalt
1/2 tsk stødt ingefær
1/4 tsk sort kværnet peber
1/4 tsk stødt kanel
50 gr fint hakkede mandler

Bland alt i en skål, sæt det kold i ca 1 time, så er dejen nemmere at rulle ud i små pølser på bordet (husk at kom mel på bordet). Skæres i stykker på ca 1 cm, når pølsen er lillefinger tyk. Ruller som små kuler i hånden.
Sættes på bageplade med 2 cm ca mellem hver pebernød.

Bages ved 175 grader i ca 10-12 min. Hold øje med dem de sidste 2 min, de skal kun blive gylden/begynde at tage farve på toppen.
Tages ud af ovnen og lægges over på en rist. 


Posted by Picasa

Ingen kommentarer: