onsdag den 21. april 2010

Mørbrad på en søndag

Alle kender vil følelsen af at åbne køleskabet søndag, når butikkerne har lukket og så skal lave mad.

Fik så afprøvet karoline's kogebog på nettet, utroligt kunne faktisk få lavet noget med den lille smule jeg havde i køleskabet
Indhold i køleskabet: mørbrad, peberfrugt, løg, tomater, gulerrødder og revet ost, fandt også en porrer, men den blev ikke brugt denne gang.

Resultat:

Mørbrad i pakke tidsforbrug 1 time

1 mørbrad
margarine til stegning
1 stort løg
1-2 rød peberfrugt
2 stor gulerrødder
3 små hakkede fed hvidløg
5 tomater helst plommetomater eller anden tomat med)
peber
oregano
salt
150 gr revet ost

bagepapir

225C grader 15 min

280 gr couscous

Skær peberfrugt i små strimler, løg i små stykker og gulerrødder i små tynde skiver og tomater i både.
Del mørbraden i 8 stykker, og tryk dem derefter let til bøffer. Når smøret er blevet gyldent på panden, kom kødet på. Steges ca 1 min på hver side. Tag kødet af og læg det på en tallarken.
Kom derefter alle grønsager på panden lad dem stege i 1-2 min, tilsæt krydderierne og lad det stege videre i ca 1 min.
Hiv 4 stykker bagepapir i ca 40 cm længde. På hver stykke lægges grønsagerne, ovenpå der 2 stykker mørbrad på hver, drys med ost, salt og peber.
Pak papiret godt sammen om tingene, og læg dem på en plade midt i ovnen.

Mens det er i ovnen, lav couscousen følg hvad som står på pakken.

Forslag, ændre evt lidt på grønsager efter hvad du lyst til og har i køleskabet.

Ingen kommentarer: