fredag den 9. april 2010

Påsken forsættelse

Jeg elsker at bage når vil skal have gæster, så siden jeg ved svigermor sidste gang købte Bixit til morgenmad, lavede jeg cookies denne gang. Dette var positivt.

Ellers spiser svigerforældre tit det varme måltid midt på dagen, ikke mig. Fik dem også overbevidst til sidst om at varm mad om aften er godt. Især dansk flæskesteg med rødkål, kartofler og brun sovs.

Til dessert var der så
Appelsin kage tidsforbrug ca 1 time og 30 min, 12 personer
Kaken:
300 gr smør
3 dl sukker
5 egg
revet skall av 1 godt skrubbet appelsin
3/4 dl saft av appelsin
1 1/2 tsk bakepulver
6 dl hvetemel

Til dynking:
Presset appelsinsaft av 2 appelsiner

Glasur:
2 dl melis
1 spsk appelsinsaft

Bakes i ovnen ved 175C grader i 50 min, form rundspringform ca 22 cm dia

Rør først sukker og smør sammen længe, kom så æggene i en af gangen. Tilsæt appelsinsaft og -skal, rør sammen, kom derefter resten i og rør sammen.

Kom dejen i en springform, for brunden med bagepapir.
Bages nederst i ovnen. Når kagen kommer ud af ovnen prik huller i den helt igennem, og hæld så saften af de 2 appelsiner over. Afkøl bagefter.

Dette gør kagen saftig *mums*

Glasur:
Rør ut melis med appelsinsaft og fordel over kaken. Strimler av appelsinskall til pynt.


Svigerforældrene rejst tirsdag morgen, og så var Lisa og jeg også trætte.

Ingen kommentarer: