torsdag den 26. august 2010

BXL højdepunkter



Man kan vil ikke komme udenom altid underholdende med mængden af mennesker foran Manneken Pis lige meget vejret.
Ellers er et besøg på Comocomo altid et gode besøg værd for tapas, men pas på man kommer tit til at forspise sig, da maden er så godt.
Min kære mand kom også forbi sin ynglings butik Brusel. Tro mig, shopning med ham i den butik er nok til jeg keder mig vildt, nok fordi han nemt bruger flere timer. Det er en tegneserie butik, men har også tegneserie figurer og engelsk tegneserier. Samtidig med de har et galleri på 1 etage. Det er et godt sted at kigge indenom.
Kig rundt i Bruxelles ellers, der er mange små ting at se på, tegneserie ting på husmurer og lignende. Der er så sjove regler for byggeri i Bruxelles, denne gang havde de i det mindste revet hele huset, mange gange står ydermuren tilbage.
Forøverigt er der også et stort loppemarked (Marollen) på Place du Jeu de Balle alle dage til kl 14. Vi gik en tur gennom det, resultat flere billedrammer. Fik nok 5 rammer til 10 euro, og det sket end da på mit meget begrænsede fransk, sælger sagde en pris og jeg sagde en pris. Jeg fik min vilje eller havde jeg bare gået. Det eneste problem med det er de sælger som er fra forskellige steder i Afrika, de har en meget anden accent og så min egen dårlige accent lidt svært at få et salg i gennem.
Viser nok en anden gang hvad de skal bruges til :)

Ingen kommentarer: