tirsdag den 23. marts 2010

Nemt brød og travl weekend

Nu har der været mange mennesker i weekenden, da vi skulle have dåb af Lisa. Tr avl weekend med mange gæster. Og nu forsætter det normale travle barselsprogram. Mandag var jeg til fysioterapi og ændret med at have Lisa med, pga mangle spisning fra hendes side. Men jeg tror snart hellere ikke jeg må komme til fysioterapi uden hende.
Lisa ligger på gulvet, spæller med bennene og smiler til alle, der sidder på cyklerne. Og de andre der træner elsker det.

Siden vi skulle have gæster det meste af weekenden, begynde jeg at lave fredag morgen, findes i bogen Slank-på den fede måde

Langtids hævet brød tidsforbrug 10 min, tid der bruges i alt 26 timer maks
7 1/2 dl lunkent vand5 gr gær
15 gr salt
1 kg hvedemel
20 min ved 250 C derefter 30 min 200 C
Rør først vand og gær sammen, tilsæt derefter salt og mel. Ælt sammen ca 10 min. Sæt derefter koldt i 24 timer. Skal hæve til dobbel størrelse ca.

Tænd ovnen efter de 24 timer på 250 C. Tag ikke dejen ud før ovnen er varm. Hæld dejen ud på en bageplade og sæt den i ovnen.

det er kun det hal
ve brød resten er spist

Ingen kommentarer: