mandag den 10. maj 2010

Weekend i haven og vafler



I weekenden har vi været på havearbejde, jeg fjerne ukrudt den plante (i midten) har indtaget en stor del af haven, og nu er jeg fjernet den over det meste.
Min kære mand har så fjernet de gamle træer/buske over mod naboen, sat sten og så plantede vi buskbom. Det store bed har jeg så fjerne ukrud og nogle planter, men er nu gået tom for kakaoflis. Venter på at der kommer nogle forældre med en bil, så jeg kan købe det sidste.

Det er hårdt arbejde at arbejde i haven, så idag har jeg mere ondt i mavemuskler end jeg har haft i uger efter været ved fys'en.

Da vi kom ind søndag eftermiddag, lavede jeg så

Kakao vafler 10 stk ca tidsforbrug 1 time
150 gr hvedemel
3 tsk bagepulver
4 spsk kakao (evt lidt mere, anpå hvor vild man er med kakaosmagen)
80 gr flormelis
3 tsk vaniliesukker
lidt salt
125 gr smeltet smør/margarine
3 æg
2 dl mælk

Bland alt det tørre først, kom derefter smøret i rør godt sammen, kom derefter æg, og tilsidst blander man langsom mælken i.

Steg og spis, passer godt med bringebær/hindbær og flormelis. Mums
Fandt opskrift på pepperkverna som har rigtig mange forslag til desserter.

Posted by Picasa

Ingen kommentarer: