mandag den 15. februar 2010

Neptun kage jubiii

Jeg troede et øjeblik, jeg havde mistet ynglings opskriften i sidste flytning. Men fandt den, så nu kan jeg dele den med alle jer.

Neptun Kage 10 personer tidsforbrug 1 time

4 æg
200 g sukker
1 1/2 tsk vaniliesukker
125 gr smeltet margarine
3 dl hvedemel
1 1/2 tsk bagepulver
2 bananer
2 spsk citron saft
skalen af en revet citron

Kan spise med uden glasur

Glasur

100 gr lys chokolade
10 gr smør
175 gr flormelis (melis)
ca 1/2 dl vand

Bages ved 175 C i 40 min, nederst i ovnen, form 22 cm diameter ca

Æg, sukker, vanilie røres luftig. Margarine piskes i. Mel og bagepulver vendes i. Mos bananene og bland dem med alt citronen. Blandes i resten.
Hældes i form.

Hvis glasur ønskes. Deles kagen når den er kold i to.

Den ene del overtrækkes med chokolade som smeltes sammen med smør.
Den anden del overtrækkes med flormelis rørt med vand.

Barselsgruppen skulle endelig komme tirsdag, men de fleste er syge, så kagen kommer i fryseren til næste uge i stedet. Dermed må jeg gør hovedrent og rydde op igen næste uge. Øvøv Prinsesse Pink kan du ikke komme forbi med lidt rengørings vanvid, så mit hus også dufter af Ajex Citrus :)

Men tilgengæld fik min mand pusset og jeg malet lidt mere i huset og fjernt en flyttekasse

Ingen kommentarer: