lørdag den 13. februar 2010

Stoppet næse og køkken amok II

Lisa lider af stoppet næse i disse dage. Derfor har jeg prøvet at kigge rundt på nettet for hvad man skal gøre.
1. morsmælk kom nogle dråber op i næsen, helst lige før hun spiser
(hvordan gøres det, når hun er den opfattelse. "Jeg vil have mad og det er nu. "?)
2. saltvand kom nogle dråber op i næsen, på samme måde som før.

Hvad virker bedst ?

Det har så givet mig lidt ro, når hun nu sover.

Ellers er hun i løbet af nogle dage blevet godt til dette :


Igår fik jeg bagt boller nogle med valnødder og nogle med solsikkekerner

Høvdingeboller ca 12 stk tidsforbrug ca 40 min

100 gr margarine
2 1/2 dl lunkent vand
50 gr gær
1 tsk salt
1 tsk sukker
450 gr hvedemel husk efter juster

evt. solsikkekerner (60 gr) eller valnødder (50 gr) eller rosiner (60 gr)

æg eller mælk til pensling

Bages ved 200 C grader midt i ovnen.

Smelt margarinen, hæld den i en skål, rør vand og gær i.
Tilsæt derefter salt, sukker og mel i, hvis man ønsker solsikkekerne eller andet i, anbefales det putte det i efter 1/2 portion mel og ælt rundt.
Ælt dejen ca 10 min.
Form nu bollerne og sæt dem på bagepladen.
Hæve tid 30 min.
Pensl og sættes i ovnen i 20 minutter.

Spis.....

God helg :)

Ingen kommentarer: