lørdag den 19. juni 2010

Isbombe og "kokos makroner"

Efter jeg fik marengs med creme og bær fra naboen, kom jeg til at tænke på en dessert min mor lavede, da jeg var barn

Isbombe 6 personer, tidsforbrug 3 timer

1 kagebund (til blødkake)
1 L is
4 æggehvider
90 gr sukker
frosne bær om vinteren , friske bær om sommeren

Pisk æggehviderne stive, tilsæt sukker.
Læg kagebund på et ildfads fad, kom efter efter bær og is på så det danner et bjerg (fjell). Kom derefter marengsen over. Det hele stilles i fryseren nogle timer. Helt fladt på bunden af fryseren.

Tænd ovnen på 250 C grader, kom isbomben i ovnen når ovnen er helt varm, ca 8-10 min, marengsen skal være gylden på toppen.

Spises med det sammen.

MUMS, elsker den bare, rigtig sommerdessert til gæster.

Kastede mig ellers nu i kokosmakroner for et lille stykke tid siden. Ikke helt tilfreds med resultatet. Lignende mere på kokosflager end makroner. Dom selv, tror jeg skal have fat i min mors opskrift igen, den ved jeg virker.

Ingen kommentarer: