onsdag den 24. marts 2010

Udvikling og studentergæstemad

Lisa er helt udkørt efter alle gæsterne forsat, men kan ikke finde ud af at sove.... nogle råd om hvad man gør ved overtræt baby ? Idag var barselsgruppen forbi og Lisa fik lege lidt med en af de andre. Sjovt at se udviklingen nu.Lisa fandt forøverigt mandag aften, hendes fars glas meget spændende, og heldigvis var vi i IKEA resultat var indkøb
Billeder fra Ikea.no

Lisa vil så også følge med i det hele så denne kom også med hjem, men bare i rød
Billeder fra Ikea.no

Men da vi nu havde gæster i weekenden, lavede jeg aftensmad som kan laves som student eller bare som dansker i Norge, hvor kød er dyrt.

Pluto Biks 4 personer tidsforbrug 1 time og 30 min

1 hakket løg
1 spsk karry
1 1/2 spsk olie
25 gr kokosmel
250 gr ris
250 gr hakket oksekød
1 gulerød
1/2 dl rosiner
1 tsk salt
1 tsk gurkemeje
5 dl vand
2 1/2 dl mad fløde

45 min ved 225C, de sidste 25 min uden folie.

Løg og karry svits i olien, kokos og ris tilsættes. Svits derefter kødet, evt i en anden gryde.
Blandes godt sammen og tilsæt gulerød, rosiner, salt og gurkemeje.
Kom det hele i et ildfast fad, og hæld over vand og fløde. Sættes i ovnen med alufolie over i 45 min tag folien af efter 20 min.

Serves med salat

Bare rolig det er et hit hver gang og der spises altid op.

Ingen kommentarer: